Havermout/quinoa pap met mango chutney

foto(131)

Wat heb je nodig?

2 handjes havermout
2 handjes gepofte quinoa (of amaranth)

!Wie geen gepofte quinoa of amaranth heeft (bio winkel) kan gewoon alles vervangen door havermout!

3 el agavesiroop of ahornnsiroop (groot warenhuis, bio winkel)
1 mango
1 tl kaneel
sap 1/2 citroen
500 ml kokosmelk of amandelmelk

| 1. Doe de havermout en de gepofte quinoa (of amaranth) in een pannetje en voeg 1/2 van de melk toe.
Laat zachtjes koken, ongeveer 15 min. Wanneer de pap te droog aan het worden is, dan voeg je steeds een beetje melk toe. Meng ook 2 el agavesiroop (of ahornsiroop) onder de massa.

| 2. Schil de mango. Snij ongeveer 1/4 in blokjes. Hou apart. Snij de rest van de mango in grove stukken en verwarm in een steelpannetje, samen met het citroensap, 1 el agavesiroop (of ahornsiroop) en kaneel. Laat even opborrelen en zet er daarna de staafmixer in zodat je een dikke ‘saus’ bekomt.

| 3. Haal de havermoutpap van het vuur en dien op in een kommetje. Schep bovenop 1 à 2 el van het mangosausje en werk af met enkele stukjes koude mango en wat kaneel.

[TIP]
Amaranth is rijk aan vitamine B, vitamine E en mineralen zoals magnesium, fosfor, kalium en zink.

Mensen met de aandoening coeliakie zijn overgevoelig voor gluten. Gluten is een eiwit dat voorkomt in bepaalde granen. Omdat amaranth geen graan is bevat het geen gluten.

Havermout bestaat ook glutenvrij.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s